هدف طرح«هم‌پیوندی»بهره‌مندی استان‌های فاقدساحل از اقتصاد دریا است
هدف طرح«هم‌پیوندی»بهره‌مندی استان‌های فاقدساحل از اقتصاد دریا است
وزیر راه و شهرسازی گفت : عدالت استفاده از اقتصاد دریا، بالا بردن ظرفیت گردشگری و جمعیت‌پذیری مناطق فاقد ساحل با تامین زیرساخت‌ها محقق می‌شود.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سیزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، با اعلام تسریع در فرآیند آماده‌سازی زمین در راستای قانون جهش تولید مسکن افزود: نهضت ملی مسکن پروژه عظیم دولت است و نظر به تصویب قانون جهش تولید مسکن از سوی مجلس شورای اسلامی، به جد دنبال می‌شود و از مصادیق آن می‌توان به سفرهای استانی و نظارت میدانی بر این موضوع اشاره کرد. تأمین زمین و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در سفر اخیر به استان کردستان که به سبب توپوگرافی خاص، در زمره استان‌های بحرانی قرار دارد نیز پیگیری شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و طرح ۲۷ نقطه ساحلی، سکونت‌پذیری این مناطق و شهرهای جدید را مطرح کرد و اظهار داشت: عدالت استفاده از اقتصاد دریا، بالا بردن ظرفیت گردشگری و جمعیت پذیری این مناطق با تأمین زیرساخت‌ها محقق می‌شود. در طرح هم‌پیوندی، استان‌های فاقد ساحل نیز از اقتصاد دریا بهره‌مند می‌شوند.

بذرپاش با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای کاهش تورم و رشد تولید، فراهم کردن مسکن را با کنترل قیمت و تولید و عرضه بیشتر ضروری دانست و بر کاهش تورم مسکن که کاهش تورم عمومی کشور را در پی دارد، تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح‌کرد: تأمین زمین به تحریم‌ها ارتباطی ندارد و با مصالح ساختمانی، نیروی انسانی اعم از کارگر و طراح و غیره داخلی مرتبط است که تولید مسکن، رشد قابل توجهی نصیب کشور می‌کند و اثرات اجتماعی و رضایت مردمی را نیز در پی دارد.

وی تاکید کرد: پروژه نهضت ملی مسکن، پروژه‌ای مهم و راهبردی برای کشور است که با مغتنم شمردن فرصت، جلسات منظم و هفتگی برگزار شود و بخش زیادی از تأمین زمین تا پایان ۱۴۰۲ انجام شود تا هرچه سریع‌تر به مردم تحویل داده شود. رعایت ملاحظات فنی ضرورت دارد و در این میان نباید کیفیت فدای سرعت شود و بررسی‌های لازم توسط سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه نظیر مرکز تحقیقات و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شود.

در این نشست، الحاق اراضی شهرهای نقده و سمنان در قالب ارتباط تصویری با استانداری و شهر نیشابور با حضور «هاجر چنارانی» نماینده مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت.