همه فرمانداران و مسئولان باید در خدمت آموزش و پرورش باشند
همه فرمانداران و مسئولان باید در خدمت آموزش و پرورش باشند
استاندار آذربایجان شرقی گفت: همه فرمانداران و مسئولان استان ابلاغ شده که باید درخدمت آموزش و پرورش باشند، چراکه آموزش و پرورش دستگاهی نیست که فقط خود این مجموعه آن رابتواند اداره کند.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری مهر، عابدین خرم در همایش نومعلمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز با بیان اینکه ۳۰ درصد چالش‌ها قابل حل است، افزود: برای حل این چالش‌ها، اولویت‌های آموزش و پرورش مشخص شد و بر مبنای آنها و به کمک افرادی که در استان دلشان برای تعلیم و تربیت می‌تپید، برنامه ریزی اساسی و مبنایی پیش بینی شد.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود در ۲ سال باقی مانده از دولت سیزدهم، کسرهای نظام تعلیم و تربیت در استان جبران شود تا این مجموعه به مجموعه‌ای کارآمد و رضایت‌بخش برای دانش آموزان، خانواده‌ها و اولیا و مربیان تبدیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول در این برنامه ریزی، توجه به مناطق محروم بود و این مناطق از لحاظ معلم، زیرساخت‌ها و مدارس با مسائل و مشکلاتی مواجه بودند که برای رفع این مشکلات به طور متوسط هر چهار روز یک کلاس در سطح استان ساخته شد.

خرم، با اشاره به اینکه این روند همچنان در جریان است، ادامه داد: در خصوص تأمین معلمان این کلاس‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز مدارس نیز اقداماتی انجام شد و همه دستگاه‌های استان به کمک آموزش و پرورش آمدند.

وی با تاکید بر اینکه به همه فرمانداران و مسؤولان استان ابلاغ شده که باید در خدمت آموزش و پرورش باشند، یادآور شد: آموزش و پرورش دستگاهی نیست که فقط خود این مجموعه آن را بتواند اداره کند.

استاندار آذربایجان شرقی اولویت دوم برنامه ریزی برای نظام تعلیم و تربیت استان را تأمین نیازمندی‌های محرومان از هر لحاظ به ویژه مادی و اقلام مورد نیاز اعلام کرد و گفت: برای این کار، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال و بخشی از کمک مردمی برای تأمین اقلام مورد نیاز به مناطق محروم ارسال شد.

خرم، افزود: فعال کردن پشتیبانی آموزش و پرورش در تمام سطوح مختلف و ادارات و سازمان‌ها از اولویت‌های سوم بود و در این راستا در تبریز حدود ۲۰۰ مدرسه توسط مجموعه شهرداری‌های مناطق زیباسازی و آسفالت شد.

وی با اشاره به اینکه این روند ادامه دارد، اظهار کرد: رسیدگی به مسائل آموزش و پرورش نیاز به توجه علما، همه مسئولان و نمایندگان استان در مجلس دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر