پیاده روی اربعین» احیا کننده یکی از بزرگترین شعائر الهی است/از فرصت‌های نهفته در پیاده روی اربعین غافل نشویم
پیاده روی اربعین» احیا کننده یکی از بزرگترین شعائر الهی است/از فرصت‌های نهفته در پیاده روی اربعین غافل نشویم
امام جمعه بناب گفت: حقیقتا پیاده‌روی اربعین امروز از بزرگترین مصادیق تعظیم شعائر الهی است که هر کس این شعائر را حفظ کند نشانه ایمان و تقوای دلهای آنهاست.

🔹حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با عرض تسلیت ایام سوگواری و ماتم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار داشت: با حلول ماه صفر مصائب اهل‌بیت شدیدتر شده و در اثر تبلیغات نادرست و منفی بنی‌امیه بر علیه خاندان نبوت مردم شام با آنها بد معامله کردند که زبان و قلم از شرح عمق مصیبت آن قاصر و ناتوان است.

 

🔹وی افزود: نهضت عظیم عاشورا در آن بحبوحه زمانی که بنی‌امیه چوب حراج به اسلام، وحی و توحید میزد، اجتناب ناپذیر بود؛ که باید طبق طرح و نقشه آسمانی امام حسین علیه‌السلام شهید می‌شد و اهل‌بیت علیهم‌السلام اسیر می‌شدند تا نهضت و قیام مورد نظر به ثمر بنشیند.

 

🔹خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: امروز پس از ۱۴۰۰ سال در اثر ثمر و عطرافشانی این شجره طیبه عاشورا پیوسته اسلام و شریعت نبوی نیرو گرفته و زنده‌تر می‌شود و نورانیت و تفکر عاشورا خفته‌ها را بیدار و بدعت‌ها را خنثی می‌کند و این نور تا قیامت خاموش نخواهد شد.

 

🔹رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه هر فرد مومنی وظیفه دارد در تعظیم و بزرگداشت شعائر الهی کوشش نماید، گفت: زنده نگهداشتن عاشورا و پیاده‌روی اربعین مصداق اکمل و اتم احیای شعائر الهی و عمل به آیه قرآن است که خداوند متعال در سوره حج آیه ۳۲ قرآن کریم می‌فرماید: «وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب، هرکس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه‌ تقوای دل‌های آن‌ها است».

 

🔹حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین یک سفر سیاحتی نیست بلکه یک عهد و پیمان معنوی با امام حسین (ع) و یک سفر خودسازی است.

 

🔹امام جمعه بناب به زائران اربعین توصیه کرد: در این سفر از فرصت‌های نهفته غافل نمانیم و زوار اربعین حسینی شهدایی که ولی نعمت این اجتماع عظیم هستند و در طول دفاع مقدس کربلا کربلا گفتند اما کربلا را ندیدند، فراموش نکنند که این عزت و عظمت خونبهای این شهیدان است، همچنین شهدای امنیت نیروی خدوم انتظامی، شهدای مدافعان حرم و در راس آنها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی.

  • نویسنده : داود زیبائی