کاهش آمار خودکشی و طلاق در بناب / ازدواج آسان یعنی دوری از هرگونه تجمل گرایی
کاهش آمار خودکشی و طلاق در بناب / ازدواج آسان یعنی دوری از هرگونه تجمل گرایی
فرماندار شهرستان بناب از کاهش آمار خودکشی و طلاق در بناب خبر داد.

به گزارش صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بناب با اشاره به اینکه آمارهای ارائه شده از شبکه بهداشت و ثبت احوال شهرستان نشان می دهد که خوشبختانه آمار خودکشی و طلاق در شهرستان بناب نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است؛ اظهار داشت: این آمارهای مسرت بخش نشان می دهند که خوشبختانه امید به جامعه بناب بازگشته است.

فرماندار شهرستان بناب با اشاره به اینکه طلاق ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر است، تاکید کرد: برای تداوم کاهش آمار طلاق در این شهرستان باید به جدّ پیگیر ترویج ازدواج آسان بود.

لعلی با تاکید بر اینکه خانواده ها در ازدواج باید چشم هم چشمی را کنار گذاشته در فکر مهیا کردن ازدواجی آسان برای جوانان باشند، خاطرنشان کرد: ترویج ازدواج آسان از خانواده های متمول و دارای تمکن مالی باید آغاز شود تا شاهد تسری پیدا کردن آن در کل جامعه باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در انتها از اهدای ۱۸ سری جهیزیه هر کدام به ارزش ۵۰ میلیون تومان به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در روز گذشته به مناسبت هفته ازدواج در شهرستان بناب خبر داد.

در ادامه جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان بناب از برگزاری برنامه های متنوع برای تشویق جوانان در بحث ازدواج خبر داد و گفت: امید بر این است که مشکل ازدواج جوانان حل شده و آمارهای مسرت بخشی در حوزه ازدواج برای این شهرستان روی دهد.

وی افزود: شهرستان بناب در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۸ دوره کارگاه پیش از ازدواج برگزار کرده است که در استان جزو فعالین این حوزه قرار دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب اظهار داشت: مشاوره های قبل و بعد از ازدواج جوانان دارای اهمیت بوده و تلاش بر این است که مشاوران برتر به زوجین معرفی گردد.

در انتهای این جلسه رئیس اداره ثبت احوال بناب از کاهش آمار طلاق در سه ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در سه ماهه نخست سالجاری تعداد ۲۵۳ مورد ازدواج و ۶۳ مورد طلاق ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ مورد کاهش طلاق داشته ایم

  • نویسنده : داود زیبائی