کتابخانه روستای قره چپق جانمای خوبی ندارد/ خواستار تکمیل و افتتاح کتابخانه روستای روشت بزرگ هستیم
کتابخانه روستای قره چپق جانمای خوبی ندارد/ خواستار تکمیل و افتتاح کتابخانه روستای روشت بزرگ هستیم
رئیس کتابخانه عمومی بناب گفت: کتابخانه روستای قره چپق با تمام امکانات متاسفانه جانمای خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، علی قانع صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بناب اظهار داشت: شهرستان بناب از نظر ظرفیت ۳ کتابخانه مدرس، کوثر و ابن سینا واقع در روستای قره چپق و یک کتابخانه در حال ساخت در روستای روشت بزرگ را داراست که فعلاً کار ساخت  کتابخانه روشت بزرگ به اتمام نرسیده است.

رئیس کتابخانه عمومی بناب طی آماری دقیق اعضای فعال کتابخانه مدرس را ۱۴۱۳ نفر، کتابخانه کوثر ۲۰۶۰ و کتابخانه ابن سینا را ۱۷۶ نفر بیان کرد.

وی با اشاره به مشکلات کتابخانه روستای قره چپق گفت: این کتابخانه با تمام امکانات متاسفانه جانمای خوبی ندارد و این مشکلی بزرگ برای مراجعه کنندگان است.

وی در ادامه افزود: این کتابخانه در زمین قبرستان روستا احداث شده است و به همین دلیل اکثر مراجعه‌کنندگان ما که کودکان و نوجوانان هستند به دلیل خوف و ترس از این مکان نمی‌توانند به این کتابخانه مراجعه کنند.

قانع بیان کرد: با توجه به اینکه تمام تلاش خود را کرده ایم تا مشکلات این کتابخانه را برطرف کنیم و نظر بر اینکه بهترین نیروهای شهرستان، امکانات و نشریات در این کتابخانه قرار گرفته اند اما به دلیل مشکل مذکور تمام امکانات و تلاش‌های ما به هرز میروند.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی انجام شده طی هفته کتاب در ماه گذشته گفت: بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه های شهرستان از جمله کتابخوانی ، مسابقات نقاشی و کاردستی قصه گویی و چندین برنامه هنری دیگر در هر ۳ کتاب خانه برگزار گردیده و سبب جذب علاقه‌مندان و رونق گیری بیشتر کتابخانه های شهرستان شده است.

وی در پایان خواستار آغاز کار تکمیل کتابخانه روشت بزرگ شد و گفت: بیش از ۴ سال است که از احداث این کتابخانه میگذرد و با توجه به اینکه زمین اهدایی این کتابخانه از طرف مادر بزرگوار شهید این روستاست امید است که به زودی شاهد اتمام ساختمان و افتتاح این کتابخانه باشیم تا این مادر بزرگوار هم شاهد به ثمر رسیدن کار خیرش باشد.

انتهای پیام

  • نویسنده : ندا خانی