کمبود دارو کمتر شد/ تکذیب کمبود انسولین در داروخانه‌ها
کمبود دارو کمتر شد/ تکذیب کمبود انسولین در داروخانه‌ها
وزیر بهداشت ‌در پاسخ به سئوالی‌ در‌باره کمبود انسولین در برخی از داروخانه‌ها گفت: ‌کمبود دارو در کشور کمتر شده ‌و در زمینه انسولین کمبودی نداریم.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی در سفر به گلپایگان از مرکز درمانی خیریه آیت‌الله گلپایگانی گوگد و بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان بازدید کرد و در ادامه‌ عملیات ساخت مرکز جامع خدمات سلامت تاجداری آغاز شد و ‌از یک دستگاه آمبولانس جدید در این شهرستان، رونمایی شد.

وزیر بهداشت در حاشیه این مرا‌سم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی‌ در‌باره کمبود انسولین در برخی از داروخانه‌ها اظهار داشت: ‌کمبود دارو در کشور کمتر شده ‌و در زمینه انسولین کمبودی نداریم و افراد دیابتی با مراجعه به داروخانه‌های کشور به راحتی می‌توانند داروی مورد نیاز ‌را تهیه کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفرش به شهرستان گلپایگان افزود: در این سفر از بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان بازدیدی داشتیم؛ ‌این بیمارستان ۸۶ تخت مُصوب و ۱۱۰ تخت فعال دارد اما ۹۰ درصد آن نیاز به تخت بیمارستانی همراه با ۳۲ پزشک متخصص و ۱۰۱ پرستار و یک کلینک مستقر دارد که مهمترین نیاز آن جراح مغز و اعصاب است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موظف به رفع این نیاز شد.

عین‌اللهی با بیان اینکه پروژه توسعه بخش‌های «ICU» و «CCU» در سفرهای استانی با رقم ۲۷۰ میلیارد ریال مصوب شده که در حال انجام است، تصریح کرد:  همچنین درخواست انکولوژی (علم مطالعه و درمان سرطان) نیز از سوی مردم مطرح و قول مساعد در باره آن داده شده است.

وی در باره نیاز این بیمارستان به آمبولانس نیز گفت: امروز یک دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی برای ارائه خدمت به مردم گلپایگان و خوانسار به بهره‌برداری رسید. از دیگر کمبودهای این بیمارستان، دستگاه سنگ‌شکن کلیه بود که توافق شد پس از واردات و ترخیص آن از گمرک در اختیار این مرکز درمانی قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدیدش از بیمارستان شفاء ‌‌آیت‌الله گلپایگانی ‌اظهار داشت: این بیمارستان در حال حاضر یک کلینیک تخصصی است اما از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخواست بازسازی، توسعه اورژانس و تجهیز آن شده است؛ این بیمارستان اکنون بصورت خیریه و هیات امنایی اداره می‌شود که در صورت واگذاری آن به وزارت بهداشت، در حد مناسب تجهیز می‌شود.

بازدید دکتر عین اللهی از دو مرکز درمانی شهرستان گلپایگان

وزیر بهداشت در سفر به استان اصفهان از دو مرکز درمانی شفا آیت الله گلپایگانی گوگد و امام حسین(ع) گلپایگان بازدید کرد.

 بهرام عین اللهی از بخش های در حال ساخت اورژانس و درمانگاه های تخصصی بیمارستان خیریه شفا آیت الله گلپایگانی گوگد بازدید و کمبودهای آن را بررسی کرد.

وی همچنین از بخش های اورژانس، آزمایشگاه و درمانگاه بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان بازدید و در نشستی با حضور نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس، مدیران وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مسئولان بومی، مهمترین نیازهای این شهرستان را بررسی کرد.

گفتگو با پرسنل، بیماران و چندین نفر از مردم در این بیمارستان از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در گلپایگان بود.

بازدید از محل احداث بیمارستان جدید خوانسار، دیدار با آیت الله ابن الرضا از علمای بزرگ خوانسار و همچنین بیمارستان فاطمیه این شهرستان از دیگر برنامه‌های عین اللهی در این سفر یک روزه است.

میعادفر، رییس سازمان اورژانس، دکتر رحیم نیا مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و دکتر شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، وزیر بهداشت را همراهی می کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم