گلایه امام جمعه بناب از ‌برخی والدین بابت نامگذاری اسامی نامناسب برای فرزندان/ «محمد» بیشترین نامگذاری نوزادان در برلین
گلایه امام جمعه بناب از ‌برخی والدین بابت نامگذاری اسامی نامناسب برای فرزندان/ «محمد» بیشترین نامگذاری نوزادان در برلین
امام جمعه بناب گفت: در حالیکه نامهای محمد و فاطمه در نوزادان در برلین و برخی کشورهای اروپایی در همین سال میلادی در صدر نامها قرار دارد؛ این شرم آور است که در ایران، کشور رسول الله نامهای عجیب و غریب و نامناسب برای نوزادان انتخاب می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان آیه ۹۶ سوره مریم اینکه ایمان و عمل شایسته به وسعت عالم هستی بازتاب داشته و شعاع محبوبیت حاصل از آن پهنه آفرینش را فرا می گیرد، اظهار داشت: خداوند چنین کسانی را دوست دارد و محبت آنها را در قلوب انسان های روی زمین و فرشته های آسمانی و سایر موجودات قرار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه مصداق اصلی این آیه علی و آل علی و به تبع آن پیروان راستین اهلبیت علیهم السلام است، افزود: در خبرها آمده بود که نام محمد و فاطمه در نوزادان در برلین و برخی کشورهای اروپایی در همین سال میلادی در صدر نامها قرار دارد؛ و این شرم آور است که در ایران، کشور رسول الله نامهای عجیب و غریب و ناآشنا مانند آرتین، آیدا و لیدا و … انتخاب می شود.

 

خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه نام و آوازه امام حسین (ع) و کربلا در جهان پیچیده و بارگاه حضرت سیدالشهداء مجذوب ترین بقاع روی زمین شناخته می شود، تصریح کرد: این مصداق عینی و تفسیر عملی این آیه شریفه است؛ بطوری که نظریه پردازان معتبر جهان و جامعه شناسان اروپا و آمریکا به این نتیجه رسیده اند که قرن حاضر قرن خمینی است و هشدار می دهند که تمدن غرب روز به روز لاغرتر شده و تمدن اسلامی پیشرفت خواهد کرد.

 

🔹رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب ابراز امیدواری کرد: دانشمندان بروز جهان اعتراف می کنند ایران، ایران سابق نیست بلکه مقتدرتر و قدرتمندتر شده و از لحاظ فرهنگی و علمی مقبول جهانی و بین المللی پیدا کرده است و از لحاظ اقتدار اقتصادی، صنعتی، سیاسی و نظامی به موقعیتی دست یافته است که با تهاجم نظامی نمی توان آن را ساقط کرد.

 

🔹وی با اذعان بر اینکه ایران اسلامی به برکت انقلاب در مقامی قرار گرفته که آمریکا برای ممانعت از ورود ایران به جنگ غزه به مقامات کشورمان التماس می کند، گفت: امروز با وجود هسته های مقاومت در سرتاسر منطقه نوبت به ایران نمیرسد که وارد جنگ شود و ایران اسلامی تا امروز نشان داده است که صلح طلب و از جنگ بیزار است، اما اگر جنگی بر ایران تحمیل شود بی تفاوت نمی نشیند و طبق حکم صریح قرآن جوابش را می دهد تا متجاوز پشیمان شده و دیگر تکرار نکند.

 

🔹حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تأکید کرد: جریان امور و حرکات سنجیده جمهوری اسلامی به برکت رهبری امامین انقلاب، امروز نام و آوازه ایران در صدر قرار گرفته و ملت های فهیم و آگاه به مواضع اصولی و عقلانی جمهوری اسلامی نزدیک تر می شوند و در این ماجرای غمبار غزه ملت ها پی برده اند که ریشه اسرائیل باید در منطقه خشکانده شود.

 

🔹امام جمعه بناب در بخش دیگری از خطبه ها با بیان آثار شرابخواری و ذکر آیات متعدد در قرآن و روایات مختلف در زشتی و پلیدی این عمل که قرآن شربخواری را عمل شیطان و شرابخوار را سگ های اهل جهنم معرفی می کند، نسبت به خانواده ها هشدار داد مراقبت مراسمات عروسی و اجتماعات خود در محافل و خانه باغ ها باشند.