یافته‌های دیوان محاسبات پایه بسیاری از تصمیمات کلان اقتصادی است
یافته‌های دیوان محاسبات پایه بسیاری از تصمیمات کلان اقتصادی است
رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: یافته‌های دیوان محاسبات، نه تنها ناظر بر تنظیم‌گری مالی است، بلکه می‌تواند پایه بسیاری از تصمیمات کلان اقتصادی در کشور نیز محسوب شود.
به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از کارکنان دیوان محاسبات کشور همزمان با میلاد با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع)، با حضور در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو بازدید کردند.
سید احمدرضا دستغیب در سخنانی در این بازدید، ضمن قدردانی از میزبانی مجموعه هوافضای سپاه پاسداران، اظهار کرد: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شاهد بودیم که علی‌رغم برخی مشکلات و کاستی‌ها در کشور، بازهم مردم با حضوری کم‌نظیر و مثال‌زدنی در صحنه آمدند.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه مهمترین رمز پیروزی جمهوری اسلامی و عبور از سخت‌ترین گردنه‌‎ها، حضور مردم و رهبری داهیانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بوده است، گفت: ما اگر در حوزه دانش‌بنیان پیشرفت داشته‌ایم و یا در صنعت دفاعی رشد کرده‌ایم، همه و همه از توجهات ویژه ایشان حاصل شد.
دستغیب در ادامه، تأکید کرد: دیوان محاسبات کشور دارای کارمندانی مؤمن، متدین و جهادگر است که با ساعت‌ها کارِ کارشناسی و صرف وقت مبسوط، برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق شفافیت و انضباط مالی تلاش می‌کنند.
وی، گزارش‌های تهیه شده از جانب دیوان محاسبات کشور را فراتر از وظیفه حسابرسی و رسیدگی قانونی در این نهاد نظارتی دانست و خاطر نشان کرد: یافته‌های دیوان محاسبات، نه تنها ناظر بر تنظیم‌گری مالی است، بلکه می‌تواند پایه بسیاری از تصمیمات کلان اقتصادی در کشور نیز محسوب شود.
رئیس کل دیوان محاسبات با اشاره به اینکه این نهاد نظارتی خود را موظف به همکاری و مشارکت در تقویت روحیه خودباوری و ارتقای پیشرفت در نیروهای مسلح می‌داند، بی‌اطلاعی برخی مدیران از قوانین و مقررات را از معضلات اصلی در نظام دیوانسالاری کشور دانست و گفت: دیوان محاسبات با برگزاری جلسات مستمر آشنایی مدیران با قوانین اداری و مالی، تلاش دارد تا خلاء عدم شناخت مسئولان و تصمیم‌گیران دستگاه‌های اجرایی در مقررات مرتبط را جبران کرده و نقش پیشگیرانه خود را ایفا کند.
رئیس کل دیوان محاسبات همچنین، تصریح کرد: نگاه این نهاد نظارتی، نه براساس «توقف»، بلکه مبتنی بر «تحرک» است.
 

 

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس