۲ هزار برنامه طی هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
۲ هزار برنامه طی هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از برگزاری دو هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اصحاب رسانه و خبر در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نیز تبیین دستاوردهای بی انتهای دفاع مقدس مهمترین رسالت را بر عهده دارند و باید به این نقش خود به خوبی عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی در بیان و توضیح ناگفته‌ها و ابعاد مختلف دفاع مقدس بر عهده رسانه‌ها است، ادامه داد: بی تردید انتشار هر خبر و گزارش از دوران هشت سال دفاع مقدس می‌تواند در بسط و گسترش این فرهنگ و گنج بی نظیر تأثیرگذار باشد.

امیر عباسی نامتعارف بودن، ناشناخته بودن و نامشخص بودن جبهه و تجهیزات را از ویژگی‌های مهم جنگ ترکیبی بیان و اظهار کرد: رزمندگان این عرصه خبرنگاران و اهالی رسانه هستند که باید با تیزبینی و شناخت دقیق عرصه جنگ بتوانند کشور و به خصوص نسل جدید و جوان را از ترکش‌های حملات جنگ ترکیبی مصون نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در این عرصه مهم در لبه خاکریز دشمن قرار دارند، یادآور شد: در صورتی که رسانه‌ها نسبت به رفع شبهات، بدگمانی‌ها و تردیدهای نسل جوان نسبت به هشت سال دفاع مقدس بی تفاوت بوده و ایفای نقش نکنند، گسست بین نسلی جامعه را در برگرفته و بسیاری از دستاوردهای عظیم انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به ورطه فراموشی سپرده می‌شود.

امیر عباسی هفته گرامیداشت دفاع مقدس را بهانه‌ای برای ترسیم و تبیین ابعاد مختلف این دوران افتخارآمیز دانست و با اشاره مجدد به شعار امسال این هفته مبنی بر “ما متحد هستیم”، گفت: در این هفته که برنامه‌های مختلف آن در آذربایجان شرقی از فردا آغاز و تا هفتم مهرماه تداوم خواهد داشت، در حوزه‌های فرهنگی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی بالغ بر ۲ هزار عنوان برنامه در شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان اجرا خواهد شد.

وی در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: روز سه‌شنبه فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار خواهند کرد.

وی افزود: روز چهارشنبه مراسم سراسری جهاد و مقاومت با حضور یک هزار و ۲۰۰ رزمنده دفاع مقدس در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد که در این مراسم از رزمندگان تجلیل خواهیم کرد و ساعت ۱۰ رهبر انقلاب به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رابطه با رژه نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: رژه نیروهای مسلح از برنامه‌های مهم و محوری هفته دفاع مقدس است که امسال این برنامه ۳۱ شهریور ماه به میزبانی سپاه عاشورا برگزار خواهد شد.

وی افزود: نمایشگاه دفاع مقدس و دستاوردهای آن، ۳۱ شهریور ماه در پارک ائل گلی تبریز افتتاح خواهد شد که مردم و علاقه مندان می‌توانند به مدت یک هفته از این نمایشگاه بازدید کنند.

عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، دانش نامه استان، رونمایی از اولین شهرک بازی‌های رایانه‌ای کودک، رونمایی از چهار یادمان شهدا در استان، غبار روبی مزار شهدا، اکران فیلم خلبان محققی در پایگاه هوایی و … از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر