۳۶ همت اموال تملیکی در کشور تعیین تکلیف شد
۳۶ همت اموال تملیکی در کشور تعیین تکلیف شد
وزیر اقتصاد گفت: تعیین تکلیف اموال تملیکی از ابتدای سال جاری تا کنون رشد ۱۱۰ درصدی به ارزش ۳۶ همت داشته است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، سید احسان خاندوزی پنجشنبه شب در جریان دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت به هرمزگان و بازید از انبار اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی این استان اعلام کرد: در ۱۰ ماهه سالجاری شاهد رشد ۱۱۰ درصدی در تعیین تکلیف اموال تملیکی نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته به ارزش ۳۶ همت هستیم و بالاترین رکورد فروش تاریخ اموال تملیکی خرده‌فروشی شفاف به مردم از طریق سامانه رقم خورده است.

 

وی گفت: یکی از اقدامات تحولی مهم در دوره دولت مردمی سیزدهم ساماندهی کامل حوزه انبارهای اموال تملیکی و کالاهای متروکه بوده است که به‌صورت مزایده انجام شده است.

 

وزیر اقتصاد ادامه داد: استان هرمزگان به عنوان بزرگترین نقطه تجاری کشور است که بالاترین آمار فروش اموال تملیکی کشور را دارد و پیشقراول در اصلاحات اموال تملیکی بوده است.

 

وی افزود: در سفر دور اول رئیس جمهور به هرمزگان در محوطه انبارهای اموال تملیکی باهنر شاهد صدها دستگاه خودروی بلاتکلیف زیر گرمای آفتاب بودیم که در حال فرسوده شدن بود که بعد از دستور رئیس جمهور و همکاری دستگاه قضا و دولت، ۴۸۲ دستگاه از این خودروها به فروش رفت.

 

خاندوزی با بیان این که پنج دستگاه از خودروها امکان به فروش رساندن در کشور را نداشت، افزود: ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز منتظر دستور حکم قضائی است و عملاً نسبت به دوره گذشته خودروهایی که حکم قضائی دارند به طور کامل تعیین تکلیف شدند.

 

وی در مورد نظارت برخط بر اموال تملیکی گفت: علاوه بر تعیین تکلیف اموال تملیکی بنا بود وارد دوره هوشمند سازی اموال تملیکی شویم، که سامانه‌ای در این ارتباط با نظارت برخط، تعداد ورودی‌ها، میزان موجودی و ارزش کالاها با پرونده‌های که در سیستم قضائی در حال تعیین تکلیف است طراحی شده که از این طریق بر چرخه اموال تملیکی به صورت برخط نظارت می‌شود.

 

وزیر اقتصاد گفت: هم اکنون در چند استان کشور از امروز این سامانه برخط شروع بکار کرده و تا پایان سال جاری این سامانه در همه ۳۱ استان کشور رون

مایی می‌شود.

  • منبع خبر : مهر