💥 بکارگیری اندیشه‌های امام امت برای اداره امور کشور و نظام راهگشاست/ لزوم توجه دولت به مشکلات آب شرب و زیست محیطی شهرستان بناب
💥 بکارگیری اندیشه‌های امام امت برای اداره امور کشور و نظام راهگشاست/ لزوم توجه دولت به مشکلات آب شرب و زیست محیطی شهرستان بناب
امام جمعه بناب گفت: از سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی و حضور دکتر علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور در شهرستان بناب قدردانی می‌کنیم و از دولت می‌خواهیم رسیدگی به مشکلات آب شرب و محیط زیست شهرستان را مدنظر قرار دهند.

به گزارش صدای بناب،  حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی این هفته شهرستان بناب با اشاره به حرکت، قیام و نهضت امام خمینی (ره) اظهار داشت: حضرت امام (ره) با نهضت خود این حقیقت را به جامعه مسلمانان نشان داد که اسلام سیاسی اصیل همان اسلان معنویت و اخلاق اهل‌بیت (ع) است و در اسلام ناب از خرافه، تحجر و وادادگی اثری نیست.

 

وی افزود: پیام نهضت امام خمینی برای بشریت مانند حرکت انبیای الهی این بود که ای انسان‌های آزاده! بپا خیزید و هویت و کرامت خود را دریابید و خودتان از سلطه و اسارت قدرتهای شیطانی برهانید؛ همانا خداوند شما را آزاد خلق کرده است.

 

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه حمایت از مظلومان و محرومان از خصوصیات بارز امام خمینی بوده و طبقه ضعیف را ولی‌نعمت می‌خواند، تصریح کرد: حضرت امام (ره) زورگویی و سیطره نظام سلطه را برنمی‌تابید و دفاع از محرومان و ستمدیدگان را وظیفه حکومت اسلامی دانسته و تاکید داشت اگر استکبار در برابر دین ما بایستند، در برابر دنیای‌شان خواهیم ایستاد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه خاطرنشان کرد: امام خمینی همیشه بر وحدت کلمه و همدلی جهان اسلام می‌اندیشید و عقیده داشت که دولت‌های اسلامی باید ید واحده باشند و تشتت و اختلاف آتش خانمان‌سوز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تاکید بر اینکه دولت‌ها و پیروان مکتب امام خمینی بعد از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب چقدر توانسته‌اند ایده و افکار آن مرد عظیم‌الشان را ادامه بدهند، گفت: قطعا بکارگیری افکار و اندیشه‌های حضرت امام در اداره امور کشور راهگشا و موجب پیشرفت و تعالی خواهد بود.

 

امام جمعه بناب اذعان کرد: نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری نظام و کشور را از خطرات مهلک نجات داده و خلاء فقدان امام امت را جبران کرده است و امروز تمام اقشار ملت ایران مرهون وجود این مرد جلیل‌القدر هستند.

 

وی در پایان با تقدیر و تشکر از سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان آذربایجان‌شرقی در دور دوم سفرهای استانی و حضور نماینده ویژه رئیس جمهور جناب آقای علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در شهرستان بناب گفت: آنچه مدیران شهرستان نیز در مورد مشکلات آب شرب و مشکلات زیست محیطی صنایع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای این شهرستان بیان کرده‌اند از رئیس محترم محیط زیست کشور درخواست رسیدگی، پیگیری و اقدام می‌کنیم.

 

 

 

 

  • نویسنده : داود زیبائی