از ارتباط سازنده با فنلاند استقبال می‌کنیم
از ارتباط سازنده با فنلاند استقبال می‌کنیم
استاندار آذربایجان شرقی فنلاند را به عنوان کشوری که می‌تواند تاثیر مثبتی در روابط ایران و اروپا داشته باشد دانست و بر لزوم ارتباط سازنده با این کشور تاکید کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عابدین خرّم در دیدار با سفیر فنلاند با بیان اینکه ارتباط ایران و فنلاند می‌تواند به نفع هر دو کشور باشد گفت: فنلاند نسبت به بعضی از کشور‌های اروپایی مستقل عمل می‌کند و این هم یک فرصت است که می‌تواند باعث بهتر شدن روابط شود.
وی افزود: از حضور و همراهی این کشور استقبال می کنیم و با توجه ظرفیتهایی که در استان ما و فنلاند وجود دارد اگر شرایط محیا شود و تحریم‌ها رفع شود می‌شود کار‌های خوبی انجام داد.

استاندار به تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت:به علت اقدامات ظالمانه امریکا بسیاری از بیماران پروانه‌ای در کشورمان به علت نبود دارو جان خود را از دست می‌دهند و از کشور‌های اروپایی انتظار داریم برای شکستن این تحریم‌ها به وظایف انسانی خود عمل کنند.
وی همچنین در این دیدار به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و افزود: از لحاظ میراث فرهنگی از نخستینهای ایران اسلامی هستیم و تبریز قطب علمی و پزشکی در شمال غرب کشور محسوب می‌شود و در حوزه صنعت و هایتک هم جایگاه خوبی داریم.

سفیر فنلاند نیز در این دیدار با اشاره به گسترس همکاری‌ها بین دو کشور گفت: دنبال راهی هستیم که پل‌ها را بسازیم، روابط بین دو کشور را بهتر کنیم و ما هیچ وقت رابطه مان را با ایران قطع نکردیم و دنبال گسترش هستیم ایران برای ما یک کشور دوست و ارزشمند است.
کاری کاهیلوئوتو با بیان اینکه هدف من از این سفر  آشنایی با دریاچه ارومیه است افزود: ما از منابع قوی آب برخوردار هستیم و آماده ایم تجربیات خود را برای کمک به دریاچه ارومیه انتقال بدیم.

وی گفت: استان شما از لحاظ سیاسی مهم و برای هر سفیری ارزشمند است و ما هم در اینجا به دنبال گسترس فعالیت‌ها هستیم امیدواریم با رفع تحریم‌ها این اتفاق مهم رخ دهد.

کاهیلوئوتو به ظرفیت‌های کشور فنلاند اشاره کرد و ادامه داد: ما در حوزه محیط زیست، مدیریت آب و آموزش سرآمد هستیم و در بحث آموزش هم هفت سال رتبه نخست را داشتیم که امیدواریم شرایط بین اللملی تغیراتی را ایجاد کند و بتوانیم روابط جدیدی را با جمهوری اسلامی ایران آغاز کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی