اعتدال و توسعه با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو رایزنی کرده/ «نوبخت» تا آخر در صحنه انتخابات خواهد ماند
اعتدال و توسعه با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو رایزنی کرده/ «نوبخت» تا آخر در صحنه انتخابات خواهد ماند
جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: ما با اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان معتدل رایزنی‌هایی برای لیست تهران داشتیم.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، در تشریح نسبت کمیته سیاسی حزب اعتدال و توسعه، اظهار داشت: در جلسه اخیر دو موضوع مورد بررسی قرار گرفت؛ حزب ما نگرانی خود را از گسترش تنش‌ها در منطقه و گسترش دامنه جنگ اعلام می‌کند و ما هم مانند مقام معظم رهبری معتقدیم منطقه باید به‌سمت آرامش برود؛ به‌ویژه در شرایطی که به انتخابات نزدیک می‌شویم.  اتفاقاتی که در هفته اخیر رخ داد باید از جانب دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مراقبت شود تا بتوانیم با آرامش انتخابات را برقرار کنیم.

وی افزود: محور دوم نشست کمیته سیاسی، نگرانی‌ها در بحث مشارکت بود؛ طبق نظرسنجی‌ها مشارکت فعلاً در سطح پایینی است و برخی دستگاه‌ها همچون صداوسیما وظیفه اساسی خود در تشویق و رغبت مردم را انجام ندادند. دستگاه‌های اجرایی و نظارتی هم با ردصلاحیت مانع فعالیت احزاب در انتخابات رقابتی شدند. ما اعتقاد داریم شورای نگهبان باید شخصیت‌های رأی‌آور را تأیید کند و امیدواریم در تجدیدنظری که خواهند کرد، شرایطی به وجود بیاید که مشارکت براساس یک رقابت تمام‌عیار حاصل شود.

هروی با بیان اینکه “حزب اعتدال و توسعه اعتقاد دارد در زمان حاضر رقابت بین گروه‌های اصولگراست و این یک‌دست بودن چیزی نبود که در رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده باشد”، اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ نفر کاندیدا داشتیم که کمتر از ۴۰ نفر تأکنون تایید شدند و نمی‌توانیم به‌درستی لیست‌های کاملی را در تهران و استان‌ها ارائه کنیم، درحالی که ما اعتقاد وافر بر بحث مشارکت مدنی داریم و بر صندوق رأی به‌عنوان مهم‌ترین اثر حضور جمعی تأکید داریم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره برخی شایعات مبنی بر احتمال کناره‌گیری محمدباقر نوبخت از عرصه انتخابات، گفت: حزب اعتدال و توسعه بیشتر مصرّ بر این بود که ایشان وارد میدان شوند و همچنان هم اصرار داریم که ایشان به‌عنوان یکی از چهره‌های مطرح در مجلس آینده حضور خواهند داشت. چینش نیروهای ما به‌دلیل تغییر در بافت لیست‌های ما در تهران و شهرستان‌ها تغییرات اساسی کرده است که ممکن است این تغییر لیست‌ها موجب جابه‌جایی کاندیداهای ما در حوزه‌های مختلف شود وگرنه حضور ایشان جدی است و تا لحظه آخر هم خواهند ماند.

وی خاطرنشان کرد: ما با اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان معتدل رایزنی داشتیم اما چه در گروه‌های اعتدالی اصولگرا و چه در چهره‌های اعتدالی اصلاح‌طلب، ردصلاحیت‌‌ها مسئله ائتلاف را با مشکل مواجه کرده است و ما درباره لیست تهران‌مان نگران هستیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم