برگزاری آیین اختتامیه طرح یاوران رضوی استان آذربایجان شرقی در حوزه علمیه شهرستان بناب
برگزاری آیین اختتامیه طرح یاوران رضوی استان آذربایجان شرقی در حوزه علمیه شهرستان بناب
آیین اختتامیه طرح یاوران رضوی استان آذربایجان شرقی در حوزه علمیه شهرستان بناب برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، آیین اختتامیه طرح یاوران ولایت استان آذربایجان شرقی به میزبانی حوزه علمیه شهرستان بناب با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرمانده سپاه عاشورا، فرمانده بسیج دانش آموزی کشور و سایر مسئولین لشکری و کشوری برگزار گردید.

سعادتی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم با اشاره بر مشکلات آموزش و پرورش در سال گذشته افزود: در سال گذشته مجموعه آموزش و پرورش با سختی‌ها و مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم کرده است اما ماحصل این مشکلات باعث شده آموزش و پرورش خود را با شرایط جدید به روز رسانی کرده و تهدیدات را تبدیل به فرصت‌ها بکند.

وی ادامه داد از دوران کرونا فضای مجازی سکاندار روح و روان دانش آموزان شده است و همین عامل باعث شد تا دشمن از این موضوع سوء استفاده کرده و موضوع اغتشاشات اخیر را انجام دهد.

مسعود سعادتی نقش حوزه پرورشی را در این برحه زمانی بسیار مهم و حیاتی دانست و از توجه ویژه دولت به این امر خبر داد و افزود: به جهت جبران آسیب‌های روحی و روانی دانش آموزان در دوران کرونا دولت سیزدهم تغییرات بودجه‌ای کلانی در حوزه پرورشی ایجاد کرده است من جمله راه‌اندازی اردوهای دانش‌آموزی و کارهای تشکیلاتی است.

۱۲ وظیفه‌ای که رئیس جمهور به وزیر آموزش و پرورش محول کرده است

مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان تأکید کرد: مهر تأیید این موضوع این است که از ۱۲ وظیفه‌ای که رئیس جمهور به وزیر آموزش و پرورش محول کرده است یک مورد آن مربوط به کار تشکیلاتی است.

سردار عباسقلی‌زاده فرمانده سپاه عاشورا در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران با تأسی از قیام عاشورا کل جهان را در بر گرفته و تا ظهور حضرت حجت (عج) زیر سایه لطف الهی پایدار خواهد ماند.

وی ادامه داد: در دنیای امروزی سلاح عامل پیروزی نیست بلکه توکل به خدا و توسل به اهل بیت و همچنین همت و تلاش مردم زیر سایه رهبری معظم عامل پیروزی ملت ایران است.

سفارش پیامبر اکرم(ص) مبنی بر حفظ دو امانت گرانبها یعنی قرآن و اهل بیت عامل بودیم به طوری که هر کجا اهانتی به قرآن شده است

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به سفارش پیامبر اکرم(ص) مبنی بر حفظ دو امانت گرانبها یعنی قرآن و اهل بیت عامل بودیم به طوری که هر کجا اهانتی به قرآن شده است در زمان و مکان مناسب به آن پاسخ داده‌ایم همچنین فرزندان این مرز و بوم از جسم و جان خویش با کمال میل گذشتند تا جسارت و اهانتی به حرم اهل بیت نشود.

سردار عباس قلی‌زاده در پایان سخنان خود با اشاره بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه با تلاش جوانان ایران عزیز و ایستادگی ملت ایران با تأسی از شیوه شهداء، ایران عزیز آنقدر اقتدار پیدا کرده است که هیچ احدالناسی در دنیا جرأت چپ نگاه کردن به این مرز و بوم را ندارد.

سردار باستان فرمانده بسیج دانش آموزی کشور نیز در این مراسم توکل بر خدا و خودسازی را دو اصل اساسی کار تشکیلاتی برای انقلاب دانست.

وی همچنین در ادامه ۶ وظیفه فرماندهان بسیج دانشجویی در مدارس را به دانش آموزان یادآوری کرد و افزود: دانش آموزان در مدارس ۶ وظیفه دارند که عبارتند از:الگو دهی و الگوسازی، هویت دهی، گفتمان سازی، توانمندسازی، شبکه سازی و مطالبه‌گری می‌باشد که فرماندهان محترم بسیج دانش آموزی باید این موارد را در مدارس پیاده سازی کنند.

در پایان مراسم از دست‌اندرکاران این طرح با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

 

  • نویسنده : امید اسماعیلی