گره‌گشایی از کار مردم و تحول در نظامات اداری باید سرلوحه قرار گیرد
گره‌گشایی از کار مردم و تحول در نظامات اداری باید سرلوحه قرار گیرد
رئیس‌جمهور گفت: توجه و گره‌گشایی از کار مردم و تحول در نظامات اداری باید سرلوحه کار قرار گیرد و مردم راضی بودن به وضع موجود را از ما نمی‌پذیرند، میثاق با امام یعنی ما یک نگاه تحولی به مسائل داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از  خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم تجدید میثاق هیئت دولت با آرمان‌های امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار داشت: حضور ما در مرقد مطهر حضرت امام همراه با پیام و تجدید میثاق است.

وی افزود: هر چقدر کسی او را زیارت می‌کنیم شأن مرتبه بالاتری داشته باشد، این زیارت ارزش بیشتری پیدا می‌کند. ما امروز در محضر عبد صالح خدا هستیم؛ کسی که رابطه‌اش با خدا و مردم را درست کرده بود و اراده‌ای حسینی برای بسط و گسترش عدالت داشت. او از تبار حسین‌بن علی(ع) بود که آمده بود شرایط جامعه را متحول کند و هیچ مانعی را پیشِ‌روی خود به‌رسمیت نمی‌شناخت.

دشمن‌های بسیاری در شرق و غرب عالم علیه انقلاب نقشه می‌کشیدند اما این مردم با اراده از دوران حسین‌بن علی(ع) تصمیم گرفتند

رئیس‌جمهور ادامه داد: شاید در شرایط پیش از انقلاب، کسی وقوع انقلاب را محتمل نمی‌دانست و دشمن‌های بسیاری در شرق و غرب عالم علیه انقلاب نقشه می‌کشیدند اما این مردم با اراده از دوران حسین‌بن علی(ع) تصمیم گرفتند تحولی بزرگ را انجام دهند، بالاخره وقوع انقلاب و طی کردن دوران تثبیت و توسعه آن صورت گرفت و دشمن نیز اقدامات خود را انجام می‌داد ولی امام خمینی(ره) هیچ‌گاه از مسیر خود متوقف نشد.

رئیسی گفت: حالا ما به‌عنوان اعضای هیئت دولت آمده‌ایم با آرمان‌های امام راحل میثاق ببندیم و خطاب به ایشان بگوییم «آمده‌ایم با آرمان‌های شما میثاق ببندیم تا هویت این دولت هویت شما باشد و باید به این میثاق پایبند بود».

وی خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب امام برخی مشکلات را که در کشور به‌وجود آمده بود، یک‌روزه حل کردند؛ این برای ما یک درس است، سلوک و رفتار امام برای همه ما درس است، توجه و گره‌گشایی از کار مردم و تحول در نظامات اداری باید سرلوحه کار قرار گیرد و مردم راضی بودن به وضع موجود را از ما نمی‌پذیرند، میثاق با امام یعنی ما یک نگاه تحولی به مسائل داشته باشیم.

رئیس‌جمهور متذکر شد: بسیاری از نامه‌هایی که در دستگاه‌های مختلف توسط افراد معمولی نوشته می‌شود، پیگیری اجرای آن اهمیت بالایی دارد و اگر به آن بی‌توجهی صورت گیرد اعتماد آن فرد به سیستم سلب خواهد شد؛ وقتی من خدمت حضرت آقا می‌رسم، ایشان نامه‌هایی را که افراد نوشته‌اند، برای پیگیری به من می‌دهند و این نشان می‌دهد ایشان این نامه‌ها را با دقت می‌خوانند اما برخی مسئولان نامه‌های مردم را به معاونان خود ارجاع می‌دهند!

رئیسی تأکید کرد: ما باید مردم را آن‌چنان که امام(ره) دوست داشتند، دوست داشته باشیم؛ ایشان مانند برخی سیاستمداران دنیا به مردم نگاه صرفاً سیاسی نداشتند بلکه مردم را باور داشتند؛ خداباوری، مردم‌باوری و دین‌باوری از ویژگی‌های امام بود.

«خستگی و ناامیدی ممنوع»

وی عنوان کرد: باید به‌دنبال تحول باشیم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر به مسئولین نصیحت کردند «خستگی و ناامیدی ممنوع»؛ سخن روز ما نیز همین است. فرد امیدوار می‌تواند مردم را امیدوار کند و کسانی که به نام دولت و نظام اسلامی در کشور خدمت می‌کنند باید با یک‌دنیا امید کار کنند. راهبرد امام و مقام معظم رهبری ایجاد امید است و راهبرد دشمن نیز در مقابل، ایجاد یأس، «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: «ما می‌توانیم» سخن امام راحل بود؛ که آن را در عمل نیز اجرا کرد؛ میثاق با امام یعنی ما می‌توانیم برخی گره‌هایی را که امروز در زندگی مردم است، با توکل به خدا و اعتماد به داشته‌های کشور باز کنیم.

رئیسی هم‌چنین در پایان تصریح کرد: باید تلاش کرد و خستگی را بر خود راه نداد و با نگاه به تحول و تحول‌آفرینی، امید را در دل مردم افزون کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم