ریشه مقابله با صهیونیسم به قرآن برمی‌گردد
ریشه مقابله با صهیونیسم به قرآن برمی‌گردد
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فلسفه وجودی که همه ما را دور هم جمع می‌کند نوری است که از ما دستگیری کرده و تفاوت احوال را رقم می‌زند. در مواجهه با صهیونیزم باید به قرآن مراجعه کنیم.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در رونمایی از کتاب و طرح مستورا که صبح امروز شنبه ۲۷ آبان ماه در محل این سازمان برگزار شد، گفت: تصور ما مبتنی بر افکار سنجی ها و مشاهدات اهل دقت این است که بخش خوبی از جامعه حسرتی به دلشان است که ما از معارف و حقایق قرآن کم بهره ایم. باور جامعه به قرآن از آسمانی بودن و الهی بودن بر اساس افکار سنجی ها اختلافی پدید نیامده است و باور قوی ای نسبت به قدسیت این کتاب الهی وجود دارد.

وی ادامه داد: باید تکاپوهای اخیر و برنامه‌های پیش رو تلاشی را در این مسیر از نور و حقایق قرآنی بیش از پیش باشد. این یک ضرورت تلقی می‌شود.اینکه گاهی یک آیه از قرآن توصیه و توجه خاص به آن شده که همان آیه در پیشبرد و تعالی انسان نقش بسیار دارد.

وی گفت: با این طرح گستره وسیع‌تری از مردم از نور و حقایق و معارف قرآنی بهره‌مند خواهند شد و آن‌هایی هم که پیش از این بهره‌مند بوده‌اند عمق بهرمندی و دریافت معارفشان بیش از پیش خواهد شد. این یک ضرورت است که به تناسب آن گام‌های هم برداشته شده است.

قمی با اشاره به اینکه گاهی برخی بزرگان حتی یک آیه از قرآن را مورد توجه ویژه قرار می‌دادند و توصیه خاصی به آن‌ها می‌کردند، نشان می‌دهد که ما حتی نسبت به این آیات کم‌بهره بوده‌ایم، تصریح کرد: سنگینی بار حفظ کل قرآن کریم افرادی را ترسانده و این موضوع باعث محرومیت از قرآن شده است. گرچه بسیاری از مقاصدی که در رابطه با حفظ کل قرآن صحبت شده، با اجتماع همت‌ها دست‌یافتنی است، اما اینکه به قصد میسور بهره‌ای ببریم شدنی است و همه موظفیم در این حوزه قدم برداریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: اینکه بخش خوبی از جامعه باورمند به قرآن کریم بتواند تعداد آیات را در ذهن داشته باشد، آن هم با توجه به معانی، معارف و معالم این کتاب حکیم، قطعاً سطح تفکر، اندیشه، گفتمان و فرهنگ قرآنی این جامعه را جابه‌جا و متفاوت خواهد کرد.

وی گفت: خبرهای خوبی را در این مسیر خواهیم شنید. خصوصاً ماه مبارک پیش رو، مجال بهتری برای بهره‌مندی‌های افزون‌تر از معارف قرآنی را شاهد خواهیم بود، که آن بهار قرآن است و همواره ماه پربرکتی در خصوص استفاده از قرآن است. اما طلیعه آن شروع و بکارگیری همین فرازهای حفظ موضوعی است که ناظر به عفاف، حجاب، خانواده و زن است.

قمی با بیان اینکه کم بهره بودن از قرآن جلوه‌اش این است که حرف حساب قرآن در مورد زن، حجاب، خانواده و عفاف را نشنیده‌اند، گفت: تنها کلامی که در قرآن آمده است، درباره الزامی به نحوه‌ای از پوشش نیست، بلکه این آیات فلسفه و تبیینی دارد و چه بسا ما نیز در تبیین معارف این آیات معزز کتاب الهی کوتاهی کرده‌ایم. اما همین آیات محدود با استفاده از روش‌های ساده می‌تواند در اختیار بخش وسیعی از مردم قرار گیرد و بهره آن‌ها را بالا ببرد و آنها تفاسیر و تبیین‌های غنی و روان متناسب با شرایط سنی خود را ببینند.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: در این طرح بخش خوبی از جامعه آیات را می‌شنوند و به همراه آن تدبر، تأمل و تفسیر می‌کنند و برخی هم حافظ این آیات الهی می‌شوند. لذا این یک طلیعه خوب برای ارزیابی عملکرد خودمان هم محسوب می‌شود و قطعاً رسانه در اینجا سهم و نقش دارد.

وی در ادامه گفت: خوشا به حال رسانه‌هایی که حیات رسانه‌ای خودشان را صرف ترویج معارف الهی و قرآن می‌کنند و خوشا به حال خبرنگارانی که اخبار قرآن را پوشش می‌دهند. فلسفه وجودی که همه ما را دور هم جمع می‌کند نوری است که خداوند عالم به معیت پیامبر اعظم برای اینکه از ما دستگیری کند و جامعه‌ای دیگر بسازد، فرستاد.

قمی با اشاره به اینکه ما در قبال مواجه با صهیونیسم باید سر سفره قرآن بنشینیم و آیات کتاب خدا تکلیف ما را با این‌ها روشن کرده است، گفت: مواجه ما با صهیونیسم ریشه در قرآن و آیات الهی آن دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به جایگاه خانواده در قرآن اشاره کرد و گفت: در قرآن حرف حسابی در مورد این بنای باشکوه و دوست‌داشتنی و محبوب حضرت حق وجود دارد که مبنایی عمیق و وسیع دارد که نظام خانواده را پشتیبانی و معرفی می‌کند، لذا این آیات باید بر اساس همین نظام به خانواده‌ها عرضه شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم این گام نتایج خوبی را برای ما رقم بزند. به جهت حسی که این جامعه به قرآن دارد به آن خیلی خوش‌بین هستم و اگر ما در این مسیر خالصانه خدمت کنیم، زمینه بهره‌مندی‌های فراوان از معارف الهی را که دریای نعمت و معارف است، فراهم خواهد کرد و آن جامعه‌ای که استفاده‌اش از معارف قرآن بیشتر باشد، جامعه‌ای دیگری خواهد بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر