لزوم همکاری واحد های تولیدی در حفاظت از محیط زیست
لزوم همکاری واحد های تولیدی در حفاظت از محیط زیست
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: تمامی واحد های تولیدی می بایست در حفاظت از محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر شهنام اشتری صبح امروز در مراسم افتتاحیه تصفیه خانه و کلنگ زنی نصب سیستم غبار گیر مجتمع فولاد ظفر بناب با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی می‌توانند با استفاده از تمهیدات لازم در کنترل آلودگی‌های واحد خود و رعایت استانداردهای زیست محیطی، همکاری لازم را داشته باشند، اظهار داشت: واحدهای تولیدی ضمن بهره‌وری در امر تولید و ایجاد اشتغال می توانند در کاهش هزینه‌های بهداشتی، درمانی و حفظ سلامتی شهروندان نیز سهیم باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی حفاظت از اکوسیستم های طبیعی کشور را یک وظیفه عنوان کرد و گفت: پیشگیری و ممانعت از تخریب و آلودگی محیط از اموراتی است که باید تولیدکنندگان و مسئولان در هر واحد کشوری مورد توجه قرار داده و همکاری لازم جهت حفاظت از محیط زیست را داشته باشند.

شهنام اشتری با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی و افزایش آلودگی های زیست محیطی سبب شده که نیاز به استفاده از روش های نوین جهت کاهش آلودگی های محیط زیست بیش از پیش احساس شود، اظهار داشت: کاربرد فناوری های نوین در راستای کاهش اثرات آلودگی های زیست محیطی، تصفیه و از بین بردن آلاینده ها سهم بسزایی در پاکسازی محیط زیست دارد که تمامی واحدهای تولیدی باید این تکلیف را وظیفه خود بدانند.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت و گسترش فضای سبز در مجتمع فولاد ظفر بناب اظهار داشت: گسترش ۱۰۰ هکتاری فضای سبز در فولاد ظفر شهرستان بناب قابل ستایش است و می توان از آب تصفیه خانه این مجتمع برای آبیاری فضای سبز کارخانه استفاده نمود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : ندا خانی