پیش‌بینی یخبندان و لغزندگی جاده‌ها در آذربایجان‌شرقی
پیش‌بینی یخبندان و لغزندگی جاده‌ها در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان از امروز گفت: با توجه به فعالیت این سامانه و کاهش نسبی دما یخبندان و لغزندگی جاده‌های استان دور از انتظار نیست.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی مینویی گفت: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی و صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی از امروز تا شب یکشنبه در استان تداوم خواهد داشت و موجب بارش برف و باران و بروز پدیده مه می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تمام نواحی آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد اظهار کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، مه گرفتگی، کاهش دید افقی، کولاک برف، وزش تندباد‌های لحظه ای، سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک انجام اقدامات پیشگیرانه در این موارد از سوی مردم و دستگاه‌های خدماتی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خواستار احتیاط در تردد‌های جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم و اطمینان از سلامت فنی خودرو‌ها شد.

 مینویی بر ضرورت آمادگی برای نمک پاشی و برف روبی جاده‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک و پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده تاکید کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی